Rasmus

 
Nu på förmidagen tog jag med mig hundarna och åkte till djurmagazinet för att prova ut en passanded overall till Rasmus inför vintern.

Tyvärr så hade dom inte hunnit få in vintersortimentet ännu så han får försöka överleva fram till oktober. 

Som vanligt vändes hela butikens uppmärksamhet mot Rasmus. Förut som fullpälsad afghan var blickarna lite annorlunda.
En dam kom fram och frågade om hon fick fråga varför jag har rakat ned honom.
Jag svarade som det var och sa att det är pga mina ryggproblem.

Jag blev faktiskt lite irriterad av hennes dömmande blick och fråga. Men väl utanför butiken så känndes det iaf bättre att hon frågade istället för att dömma.

Nu ser Rasmus mer ut som en pinne, eller en sån där hund man ser på animal planet som varit vanvårdad. Vart enda ben kan man ana under huden och hans små pinniga ben ser ut att gå av efter minsta beröring. 
Men han är lycklig och frisk. 
Även fast folk tror jag inte ger han någon mat.
 
 
 






 


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Det är samma sak när jag rakar Quattro, folk tror att han är sjuk eller vanvårdad. Men, vi vet ju själva vad som är bäst för oss och våra hundar! Tycker att era vovvar är jättesöta :)

2012-09-12 @ 16:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0