Dagen i instagram


 
De senaste instagrambilderna. Esther som älskar vindruvor. Jag och afghanerna som trängs i sängen. Fynden från barnloppisen och gårdagens epedimispel.
 
För att återgå till barnloppisen så var det en sådan i Umeå idag. I Umeå på stora Nolia. Jag har grämmt mig över att jag inte kunde åka dit. Man kan hitta mycket, fynda och träffa folk. Jag har alltid haft en förkärlek till loppis. Mistänker att det är min mor och far som har fört det vidare till oss barn. Barnloppisen på nolia är underbar. En gigantisk lokal med bara barnrelaterade saker. Hur som så tog sig Christopher dit med V idag. Som tur var hade han med sig min mor och far, Emma, Johnny och deras pojkar. Min mor plockade åt sig en hel påse med saker till V. Även en gåvagn för en futtig summa. För att boxa sig runt på loppis på nolia med barnvagn, det är inte att rekomendera. Det krävs att man är två. En som boxas vid borden och en som försöker ta sig fram med barnvagnen. 

Nästa gång detta arangemang sker är i maj. I maj då ska jag jag vara där!
 
Annars så har årets mellodifestival börjat. Jag finner inga ord. Jag är en trogen mello nörd. Men som vanligt annser jag att alla bidrag är under all kritik. Men det är roligt, åtminstone underhållningen under röstningen.
 

Vi hörs imorgon!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vindruvor är giftiga för hundar. Förstod jag rätt att hon äter dom?

Svar: Jag vet att vindruvor i större mängder är skadligt för hundar. 10-25g per kg kroppsvikt. Esther är en stor tung hund. Hon älskar vindruvor så jag låter hon äta ca två de få ggrna jag äter druvor. Det kommer inte påverka henne på något vis :)
Lisa Vernersson

2013-02-04 @ 15:44:49
Postat av: Anna

Vad bra, alla känner ju inte till det så ville bara varna utifall att... men jag läste att så lite som 4,7 gram per kroppskilo har visat sig kunna vara dödligt.


Svar: Det har du rätt i. Det är väldigt få som vet vad som är mindre lämpligt att ge sina djur. Jag kan inte bekräfta dina uppgifter på något vis, mina fick jag lära mig då jag arbetade som djursjukvårdare. Men viktigast är nog att man vet att det är skadligt i större mängder :)
Lisa Vernersson

2013-02-04 @ 19:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0