GRATTIS LISA..

 

Esther löper!!

 

Att Esther löper var verkligen inget jag ville skriva i kvällens blogginlägg. Men nu är stunden inne. Tiden är här. Esther har idag gått in i sitt andra löp med ett mellanrum på åtta månader. Jag har varit lur på det länge. Att det har varit pågång. Damen har småpinkat och nästan lurat sin matte att det kanske är en urinvägsinfektion på gång. Speciellt idag då hon skvätte två gånger varav den första lämnade hon efter sig en droppe blod. Urinvägsinfektion? var tanken som slog mig.
 
Men jag hade fel.
 
Jag har arbetet mig igenom alla kvarlämningar av benrester i Esthers päls. Jag har helt klart förståeelse för människor som inte låter sina pälshundar äta ben. Det medför extremt mycket efterarbete i form av borstning och skumbad. Men trots det så anser jag att oavsett vilken hund du har så bör den få ben av och till. Dåligt för pälsen, men bra för tänderna. Men trots det faktumet ser jag tyvärr bara en massa extra jobb med pälsen då afghanerna får ben. Men dom är lyckliga åtminstone.
 
Detta var dagens projekt:
 
 
Benresterna sätter sig inte bara på frambenen, utan även runt munnen och ned efter halsen:
 
 
Då jag ändå var i farten så var det lika bra att kamma ur tovorna i andra armhåla och armbåge:
 
 
Esther låg som en prinsessa så jag passade på att annsa pälsbomben som har utvecklats i hennes ansikte. Afghaner ska trots allt trimmas en del. Damen är inte speciellt förtjust i detta moment och själv upplever jag det en aningens klurigt att trimma halsen på en afghan. Men det blev mindre hår, det om någonting kan inte vara dåligt.
 
Ansiktsbehåring-Gone:
 
 
Resultatet, notera att skägget som lossnade i sommras har vuxit en hel del och verkar komma tillbaka tjockare:
 
 
Öronen toffsades och vi var äntligen färdiga. Vid det här lagen var Esther så trött så hon knappt orkade hålla ögonen öppna:
 
 
Det var även vid det här ögonblicket jag upptäckte blodspår på golvet. Fortfarande var inte min första tanke löp. Jag tänkte direkt på hennes öron. Under tiden jag hade angora kaniner så lyckades jag nämligen en gång göra ett jack i öronkantet på kaninen då jag kammade igenom örontoffsen. Sen dess har jag alltid varit livrädd att kammar tunna öron. Men tydligen var det löpet som spökade:
 
 
Jag han söka igenom Esther sjuttiosjumiljarder gånger innan tanken slog mig om att kolla rumpan. Och självklart, ett löp. Olägligt, mjo. Men det är nog aldrig läge för löp. Framöver blir det koppeltvång på damen och löpskydd. Esther som ansåg att löpskyddet är till för att ätas, döda och gömma undan. 
Behöver jag ens påstå att vi har en underbad tid framför oss..
 

Hoppas ni har en bättre onsdag!

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och Alice

inte den överraskningen man vill ha, men tur att hon inte blivit klippt nånstans iaf ;)

Vad fint du fått här inne.. ;)

Svar: Haha nä verkligen inte, tur det tiden går fort så eländet snabbt är över :PKlippmaskinen är långt bort från Esther just nu, jag hoppas ju att ryggen åtminstone ska fixa att ha en fullpälsad. Det finns ju inget vackrare än en fullpälsad afghan ;)

Tack, lite små pyssel kvar men det tar sig :)

har kikat in på din blogg, Vet inte om jag sagt Grattis till bäbisen :) Läste att det är lite slitigt just nu. Men det släpper nog bara man kommer in i de vardagliga rutinerna. Du är duktig! Emma måste vara en stolt storasyster :)
Lisa Vernersson

2013-02-14 @ 12:49:56
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: catdogs

En bekant syn, benresterna i pälsen! :)
Men klart att de måste få ben!
Sofie skriker i högan sky, när jag rensar
pälsen från "benfnas", hon är så håröm.
Esther är så tjusig i sitt skägg!:)
Andra löpet nästan vuxen!!
Löp är på gång här också.
Det är aldrig rätt tid för löp!
Men man får ta det....

Svar: Löpet kommer med tiken ;) Här är det lindrigare än första gången och Esther sover mest hela dagarna.. och nätterna. Andra löpet är verkligen en milstolpe, hon börjar verkligen bli vuxen. Skönt vill jag lova!funderade faktiskt på Sofie här om dagen då jag badade afghanerna. Har hon en jobbig päls att sköta? Och har du något mirakel balsam att tipsa om :)? Funderar nämligen på att byta produkter här hemma.

Lisa Vernersson

2013-02-16 @ 06:15:03
URL: http://catdogs.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0