Instadag



 
Idag har jag verkligen försökt plugga in allt vad som har med relän att göra. Men det går trögt, riktigt trögt. Nu har jag avslutat allt som har med plugg att göra och tänker fortsätta kvällen med virknålen i högsta hugg och en väl förtjänt semla. Idag är ju nämligen fettisdagen. Jag som alltid brukar ha storbak till dagen i ära och bjuda på semlor i storleken XL. I år nöjer jag mig med icas egna. De duger, men de går verkligen inte att jämnföra med egna. Kanske måste vi fira in helgen med egenbakta semlor?
 
Jo just, idag har jag börjat packa ned lägenheten här i Jokkmokk. Inför hemfärden till helgen tar jag med större delen av innehållet som jag äger. Enklare flytt har jag knappt varit med om, det är bara utstädningen av lägenheten som känns betyngande.
 

Nu semla och mormorsrutor!

Lite onödigt vetande så kan jag berätta att för x antal år sedan hade jag en dvärgvädur fuscha hane som blev döpt till Semlan. En zobel siames brun hane som köptes av Siv Jonsson-Öst i samma veva tog jag upp en vit rödögs dvärgvädur fuchs hona som fick heta Sunniva fast på papper var det Jämntvädurens Tingeling. Sunniva visades sig bära på dålda anlag för mantelteckning. Detta ledde till att hennes första kull bjöd på två manteltecknade dvärgvädur fuchsar. En blå och en svart, Vinga och Irmelin. 
 

Vi hörs imorgon!

 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0