Som jag bor i Jokkmokk

 
Här i Jokkmokk bor jag i en etta. En etta med kök och en walk in closet. En etta på 45 kvadratmeter. Den är alltså ganska stor. Hela lägenheter består till största del av ett stort vardagsrum eller sovrum. Hur man nu vill benämna det. Jag sover, sitter i soffan och ser på tv i samm rum. Jag måste nog erkänna att jag äter mina måltider i detta rum också. Även fast jag har ett kök. Ett kök med allt det där man behöver för att överleva. Hur som så är det enda stora rummet anpassat till att jag alltid ska kunna ligga i sängen. Soffan, den har afghanerna erövrat. Men idag insåg jag att denna anpassning inte kommer fungera då mina kära kommer upp för att hällsa på. Så idag har jag möblerat om bland de få möbler som fyller upp denna lägenhet. Genast såg det mer trivsant ut. Men vad spelar det för roll egentligen. Om några veckor är det ändå över. Då behöver jag inte betala för dubbla bostäder och antagligen aldrig igen återvända till Jokkmokk. Men det ser lite trevligare ut nu då jag få gäster. Det känns bra. 
 
Igår fick vi helg här i Jokkmokk. Aktiviteten utanför dörren är i full fart. Det är nämligen marknadshelg. Imorgon drar det igång på allvar. Redan idag har vi sett mer människor än vad vi gör på en hel månad i Jokkmokk.
Det blir en spännande helg.
 

Vi hörs!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0