Tö även i Norr

 
Plusgraderna har tagit sig hela vägen upp till Jokkmokk. Takdropp och soliga dagar. Det känns skönt att våren är på ingång. Trots att det bara är februari så får jag lite vårkänningar. Men det är inte bara skönt med tö och takdropp. Afghanerna, åtminstone Rasmus bär på en hatkärlek till våren. Han älskar tiden då han äntligen kan vara ute utan att frysa. Men med de varmare graderna innebär det mådd. Snö som fastnar i pälsen och bildar styltor under tassarna. Rasmus AVSKYR att ha styltor. Han lunkar på som en snigel bakom mig och hänger med huvudet så att ingen kan missa hur fruktansvärt han tycker det är. Med de varmare vädret hoppas jag alltid på långa härliga promenader. Men då jag kikar på Rasmus känns de där extra långa promenaderna fortfarande väldigt långt bort. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0