Barnvagn

Igår blev jag och Christopher barnvagnsägare.
Vi äger nu en brun emmaljunga. Eftersom vi båda anser att priserna på nya barnvagnar är helt galet överbetalda så har vi spanat efter begangnade vagnar.
 
 
Tanken var inte alls att köpe en nu. Men då rätt vagn till rätt pris dyker upp så var det egentligen inte så mycket att fundera över.Vi fick en vagn med ligg och sitt del och även en mjuklift med en vinteråkpåse för 1400. 
Det kändes riktigt bra. 
 
Barnvagn - chek!

Vi gick även igenom alla barnkläder igår, än så länge har vi inte köpt något själva och jag insåg att vi egentligen inte behöver köpa något. Eftersom vi nu har kläder upp till sex års ålder. Tog fram storlekar upp till sex månader, resten får ligga och vänta i förådet. Men självklart kommer vi börja köpa en del nytt också. Det går ju inte att komma ifrån att det är något speciellt med småkläder :)
Kom på att jag skulle fotografera kläderna vi tog fram efter att jag brjat packa ner dem i tvättpåsen. Så här kommer två urusla bilder på ett väldigt litet utbud av småkläder som jag inte hade hunnit placera i tvätten.
 
 
Det börjar faktiskt kännas som att vi fått ihop väldigt mycket till inga pengar alls. Vi har haft tur att kunna ärva eller köpa saker av vänner och bekenta för en billig peng. 


Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

Skönt att ha mycket fixat! Gick också igenom bebiskläder igår, men saknas några vindtäta vinterkläder.. Emma kom ju några månader senare! ;)

Svar: Det lättade min ångest lite över att inte ha någonting till att inse att vi kanske har ganska mycket fixat redan nu ^^Idag ska allt vikas in i garderoben, då ska jag invetera lite och se vad som saknas. Men vi har då boddysar till förbannelse :P Men tycker det är lite knepigt att hitta kläder som känns varma. Allt känns så litet och tunt även för att ha inomhus.
Lisa Vernersson

2012-08-21 @ 08:51:36
URL: http://Http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och gravid med smurfen

bebisar är ju lite som små element! och sen body med en kofta kommer man ju själv långt på! tycker att det är värre med ytterkläder.. ;) vill ha en riktigt tjock overall så att vi kan hämta storasyster med bara bärsele, men verkar inte riktigt ha kommit ut i butik än och jag vill ha det fixat NU! ;) vet ju inte hur hösten/vintern kommer se ut och vips är bebis här!

2012-08-21 @ 11:40:21
URL: http://nastanperfekt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0