Det finns inga rätta beslut

 
 
Och även speciella barn är underbara barn!
 
 
 
 
Jag har gråtit floder i en hel vecka. Det känns som att vi har levt någon annans liv. Något vi bara läser om i böcker. Vi är bland de ynka 1,5% där det inte finns någon förklaring. Orden vi fått är bara en obeskrivligt stor otur. 

Meningen som startade inlägget håller jag hårt fast vid. Alla barn är underbara, även de speciella. Men alla önskar sina barn att vara friska och att kunna leva. Att ta hand om ett handikappat barn är inget jag är rädd för, absolut inget jag önskar men jag skulle lägga ner hela min själ i uppgiften. Jag skulle älska det precis lika mycket som ett friskt barn. 
Men om den är så sjukt att det kanske inte överlever de första 40 veckorna i magen. Är den så sjuk att den avlider vid förlossningen. Eller att den överlever men lever i en icke livsduglig kropp. 
Självklart finns det underverk, men sannorlikheten är så obeskrivligt liten. Nästan obefintlig. 
Men den finns och därmed finns en möjlighet att ändå födas med en avvikelse som ger ett livsdugligt liv. 
Ingen kan säga vad som är rätt. 
Det finns nämligen inga rätta beslut. Beslutet finns inom oss.
 
Men att förstå att hon är sjuk, men ändå helt fantastiskt perfekt. Sparkar som ett vilddjur och får magen att guppa runt. På förmiddagarna är det ett konstant party och om jag råkar ligga vaken om natten så är den lilla flicka i magen inte sen på att dansa, hoppa och sparka runt som att hon ägde hela världen. 
Kan man verkligen säga att hon är sjuk då. 
Hon är nämlligen den mest perfekta lilla människa jag vet av!
 
 
Något som gör obeskrivligt ont är vetskapen att det finns folk som har önskat oss alla olycka i hela världen. Hur man nu kan önska denna olycka ett litet oskyldigt barn kan jag inte förstå.
Känslokalla människor! 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Har ni fått dåliga besked om erat lilla mirakel? Jag beklagar! Jag har själv varit med om det och det är jobbigt. I mitt fall slutade det i ett avbrytande pga att hon mest troligtvis ej skulle vara livsduglig utanför magen.

Jag hoppas det inte är lika allvarligt för er och hoppas allting slutar bra! Jag önskar er det bästa!! Lycka till med allting! *Styrkekramar*

2012-08-29 @ 13:57:06
URL: http://ssandrao.blogg.se
Postat av: Cissi - mamma till Emma och smurfen i magen

nej, gissar på att ni fick ett jobbigt besked efter ultraljudet.. Massa styrkekramar och det finns inga rätta eller lätta beslut. Avslutade själv en graviditet efter att man sett på ett tidigt ul att h*n inte skulle klara sig.

Massa styrkekramar!

2012-08-29 @ 14:27:12
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Linda

Åh jag tänker på er jätte mycket... Kramar

2012-08-29 @ 15:50:22
URL: http://babydrom.blogg.se
Postat av: anonym

Finns det möjlighet att komma i kontakt med dig via mail?

Lisa Vernersson

2012-08-29 @ 20:48:50
Postat av: Frida

Jag bara gråter när jag läser det du skriver gumman. Å om jag mår dåligt så vill jag inte ens veta vad ni går igenom. Jag har berättat för dina syskonbarn igår och dom grät floder och är såååå ledsen att ni måste gå igenom detta. Dom och jag skickar alla styrkekramar som finns!

2012-08-30 @ 13:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0