Förresten

Jag sitter och funderar om jag ska köpa en ny kamera. Här på bloggen bjuds det inte på många vackra bilder måste jag erkänna, men jag skyller på en oengagerad fotograf bakom mobilkameran.
Jag har sen några år tillbaka en Canon digitalkamera som tar klockrena bilder utomhus. Men är ingen inomhuskamera. Men det var det jag sökte just då. 
 
Nu funderar jag på en digital systemkamera, som tar klara, ljusa bilder inomhus. Som inte gör så att bilder med blixt ser onaturliga ut.
Hade tänkt mig ett pristak på 5000 eftersom det var det jag betalade för den digitala och fick då det jag sökte efter med hög kvalite. Men allt under 5000 som fortfarande är riktigt bra är bara bättre. 
 
Fins det några tips?
 
Ska ängna några dagar runt om i butikerna här i stan, prata och jämnföra så får jag se vad det blir förnågot.

Kommentarer
Postat av: JCT

Kolla cyberphoto, de brukar ha bra priser o deras lager ligger på Ersboda - så man kan gå dit och köpa direkt och ställa frågor om man vill.
När det gäller fina innomhusbilder finns det ett enkelt (men kostsamt) tips. Använd inte den inbyggda blixten. Köp en extern. Den inbyggda ger blixt rakt framifrån och då blir motiver lätt kallt och hårt. En extern blixt kan du vinkla så att ljuset studsar mot taket eller väggen - mycket finare ljus i bilderna.

2012-08-21 @ 15:26:26
URL: http://teklaaa.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0