Godmorgon

Om lite mindre än en timme ringer väckaren. Och om ca tre timmar ska vi vara påväg till Skellefteå. Tanken slog mig nu på morgonen att jag har bara en jobbvecka kvar innan skolan drar igång. Det känns väldigt motigt, att behöva plugga igen, skriva ett examensarbete och måsta köra bilen 40 mil norrut. Jag har verkligen, VERKLIGEN inte saknat Jokkmokk. Jag vill bara vara hemma, speciellt nu då det känns som att Christopher kommer missa en del med magen. Som tur är så har jag kvar fem veckors praktik här på hemmaplan innan bilen styr norrut. Men fem veckor på en praktik som var fullkomligt värdelös känns inte heller så motiverande! Men jag ska se det som så att det är fem extra veckor hemma. Tiden kommer antagligen rusa förbi. Rätt som det är kommer terminen vara över och jullovet börjar. Jag hoppas verkligen att vi ska få läsa några intressanta kurser nu i höst. Jag ser inte framemot generator och turbin fördjupning. Där krävs det bara massa räknekunskaper, vilket inte är min starka sida. Man kan iaf hoppas på att vi ska få uppleva några kurser som är i klass med kraftsystem kursen. Då skulle det bli intressant. Nog med morgonordbajsningen, nu snusa på min man tills väckaren ringer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0