Krypande fästingar och god mat

Det är nog så man kan sammanfatta den här helgen. 
Vi firade in helgen med en fylld fläskfile inlindad i bacon med sallad och strips.
 
 
Det blev en lagom fredag med film mys och med må gott godis efteråt. Rasmus ville också vara med på ett hörn men då han visade upp sitt ögonbryn där en fästing hade gottat ner sig blev myset inte så mysigt. 
Som tur är så har jag utvecklat en oslagbar taktik för att avlägsna fästingar från div olika djurslag. Grävde runt lite bland hundprylarna och vips så var han fästingfri. 
 
Jag är inte peciellt förtjust i fästingar. Tycker dom ser lite läskiga ut då dom är blodfyllda och drar sig fram med de svarta avlånga benen. Men då dom inte är blodfyllda ser dom faktiskt ut som vilket spindeldjur som hellst. Men denna lilla krabat fick möta sitt öde i toaletten. 

I lördags blev vi bjuda på grillmiddag hemma hos A och P. Det blev en mycket trevlig kväll med mat och dryck. En del spel och allmänt prat. Men innan middagen så spenderade vi större delen av dagen i tvärålund hemma hos Christophers föräldrar. Skruvade lite i en av volvosarna och gav även opeln lite kärlek. Ska dock ta en ordentlig genomgång av den lilla bilen innan vi ska rulla upp mot Jokken tillsammans. 

Nu till veckan startar praktiken på Stornorrforsen. Jag skulle ljuga om jag försökte påstå att jag är motiverad. Men varje dag tar oss närmare Januari. Vilket är en månad som aldrig har lockat så mycket som den faktisk gör nu. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0