Det nya året


Idag är dagen vi väntar in början av det nya året. Det nya året som förhoppningsvis kommer bjuda på färre tårar än vad 2012 har erbjudit.

Här på istidsgatan ska jag nu börja dagen. Göra mig och lägenheten nyårsfin och sen förbereda dagens efterrätt.

Vi får höras senare. Ett annat år helt enkelt. Här på bloggen kommer ingen nyårskrönika.

Jag säger istället.. Jag hoppas ni alla njuter av dagen. Firar in året försiktigt och inte skrämmer livet ur levande ting med buller och brak. Som tur är så har afghanerna aldrig lyft huvudet av raketer och smällare. Men det finns många andra som får dagen förstörd pga detta. Jag kan alltid önska att människor tar det i tanken. Även om vi alla nog förstår hur året kommer inledas för många.
 

Ta hand om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0