Söndag i all sin prakt

 
Idag inledde jag och Christopher - Städa hela lägenheten dagen. 
Normalt är jag ganska pedantiskt, så pedantisk det går att vara med två afghaner utan att bli manisk. 
Men i veckan har jag inte tagit fram dammsugaren en enda gång. 
Så idag involverade jag även Christopher i mitt städande. Det såg nämligen ut som att något hade dött här inne, framför allt på golven.

Nu är det städat, rent och så fint det kan bli. Beslutade att möblera om i vårat vardagsrum för att få en större yta. En större yta för V att röra sig på nu då hon snart kryper fram obehindrat. Själv gillar jag det verkligen inte. Men jag måste nog acceptera att det blev bättre såhär. 
En ny soffa står högt upp på min köpa in lista!
Även ett databord så jag kan få sprända det förfärligt fula databordet. De borde inte ens få tillverka så fula skapelser!

Omöbleringen innebär dock att vi måste borra om i taket så lampan kommer ovanför rumsbordet. Även borra om i vägge så ljudsystemet blir rätt placerat. Lite småfix helt enkelt. 

Bjuder på två bilder på fina Sam. Sen även på ytan i vardagsrummet. 

 
Nu ska jag fortsätta dagen med att virka. Har spenderat de senaste dagarna med att försöka mig på en mössa som bara ska virkas i stolpgrupper. Jag har lärt mig hur man gör. Men är verkligen inte nöjd med hur garnet ser ut. Så jag drar upp alltihopa och får lägga in - köpa nytt garn på min investerar lista också. Även en lite större virknål, sen ska jag nog ge mig inpå stolpgruppsmössor igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0