Tisdagsfix

 
Igår vart som sagt ett fiasko.
Idag tänker jag ägna dagen till att handla och ordna här hemma. 
 
Vi har startat dagen i vanlig anda med en promenad. Promenaderna sen jag kom hem från Jokkmokk är dock inte längre speciellt roliga. Ivf inte för mina fötter då mina enda vinterskor har gått sönder. Det var visserligen en tidsfråga men jag hade ändå hoppats på att dom skulle hålla vintern ut. 
Så istället för att ha ett par varma vinter stövlar på fötterna får jag nu ha ett par stövlar med klack. Visserligen fodrade men de håller verkligen ingen värme inne, släpper in fukt genom dragkedjan och är inte alls ämnade för att plumsa i djupsnö i skogarna. 
Men jag får väl se det som så att då jag möter folk i skogen så har jag åtminstone de snyggaste skorna.. Eller så tittar de bara konstigt och tänker att jag måste vara sinnesförvirrad som plumsar fram i högklackat i 14 minus. 

Det är nog oundvikligt att jag måste investera, men jag ska dra på det lite till. Härda ut och ta mig ut i skogen. Bara för hundanas skull för om jag inte hade dem skulle jag istället krypa ned under en filt i soffan ;)
 

Vi hörs senare!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0