Midsommarhelgen

Då midsommarhelgen infaller är det ändå sommarkänsla.
Förra året blev det inte mycket firande för min del. Åt middag i pengis med familjen och åkte sen tillbaka till min lägenhet i Umeå. Det regnade om vart annat och var egentligen inte speciellt mysigt ute. Senare på kvällen vandrade jag och hundarna iväg till en vän på liljansberget och spenderade kvällen där.

I år blir det också ett lite annorlunda firande. Vi har alltid firat i pengis förutom första året vi var tillsammans då vi firade i Tvärålund med kubb och senare en fest i stan. Nu blir det middag med christophers ena bror i och några vänner till honom här på höjden. Grillat och god dryck, kommer nog onekligen bli en bra dag!

Här hemma i lägenheten bor vi in oss för fullt och lägger upp lite planer. Nästa helg blir det en tripp till ikea. Ett nytt köksbord med sex stolar, en stor byrå, matta till sovrummet och en del annat skall inhandlas. Efter den resan har vi nog lyckats ladda upp ganska bra här hemma.
Lägenheten känns riktigt bra. Vi känner oss nöjda och tanken att det är här livet tar start på nytt, på riktigt har slagit oss.
Fin, ljus och rymlig. Tapeterna ska dock bytas i sovrummet.

Nu mina vänner ska dagen starta.
Hoppas ni alla får ett bra midsommarfirande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0