Snart helg igen?

Jag hoppas veckan tänker gå fort!
Längtar till om fem veckor ungefär. Längtar även till den tjugonde juni och den femtonde.
Livet kan just precis nu inte bli bättre. Man bubblar av förväntan och vill resa i tiden. Det är nog detta som är förstadiet till lycka!

På stornorrforsen rullar livet på. Jag har svårt att hitta inspirationen och att ta tag i görat. Känner mig som en fruktansvärt oengagerad människa som stryker runt i deras lokaler.
Skulle så gärna vilja vara ledig och njuta av sommaren. Sitta i gräset och känna alla dofter. Titta upp mot en blå himmel och drömma mig bort. Sola fram fräknar och sommarhy.
Sommaren för mig har även varit kaninungar under de senaste tio åren. I sommar är första gången jag står här utan överfyllda burar. Jag får inte uppleva känslan av att leta sig ner i ett bo fyllt av hår. Känna de små nakna kropparna hoppa mot fingrarna och ge ifrån sig små knorrande läten. Att plocka fram en liten, liten kanin och fundera om det blev färgerna som förväntades eller om en överraskning har dykt upp.
Snosa på kaninskruttar som precis öppnat ögonen och är ludna.

Det är sommar!!

Bjuder på en bil på dammen på stornorrfors, idag släppte dom lite vatten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0