Caravan Cool Color Of Hollyman

Som jag utlovade så kommer här bildkollagen på mina hundar.
Först ut är älskade Rasmus som blir fyra i augusti!
Avslutar med den skrämmande sanningen. Rasmus är sen i måndags korthårig. 
Sommarfrilla.
Självklart så tycker jag han är tusen gånger vackrare med hårsvallet. Men efter fyra år med extrem päls förtjänar han att få sträcka ut utan massa hår som ska fastna i allt.
Tro det eller ej men han är lyckligare än någonsin!
Hans matte fäller dock en och annan tår då hon kikar på gamla bilder.




Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Hej!



Har tittat på dina hundfoton en lång stund nu, och fastnade lite extra för den sista bilden i det här inlägget. :-)



Har i åravis kämpat med vår hunds päls, och nu i vår har jag flera gånger varit på vippen att fatta det drastiska beslutet om att raka av honom alltihopa. (Det är en engelsk cocker, men med nästan lika mycket päls som en amerikansk...). Jag tycker det är urfult med helrakade cockrar, men samtidigt tror jag att hunden själv skulle tycka det vore väldigt skönt att bli av med all överflödspäls... Men ännu så länge tvekar jag, och försöker komma på nån slags medelväg att gå istället. Det är ju pälsen på benen och magen som är mest i vägen... Om man på nåt vis kunde ta bort bara den...? <:-) Fast det skulle väl se ännu knäppare ut än en helrakning, kanske!?



Svårt beslut, som sagt var!



Ha det fint! :-)

2012-05-14 @ 06:16:49
URL: http://annakk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0