Ett litet barn

Nu är det så att det finns en liten, liten flicka i våra liv. En liten flicka som onekligen har gjort allt mer komplicerat och känsloladdat för oss alla.

Men även fast jag har haft ångest inför hennes nedkomst så känns det ändå bra att den nu har skett. Nu slipper jag fundera över hur det ska bli. Inte på samma sätt iaf..
Det är jobbigt och det jag egentligen är orolig över är att han ska lämna mig. Även fast jag inom mig vet att han aldrig skulle göra det. Vi har flera lång år tillsammans och har blivit starkare än någonsin under dessa månader.
Men jag är en grubblare, och då vandrar tankarna iväg till alla möjliga hörn.
Jag tror att det är dessa första veckor som blir tuffast. Sen rullar det nog på, med jobb och vardag.
Det är onekligen en väldigt söt liten flicka och jag skulle nog ha svårt för att slita mig därifrån.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0