Lördag

Tiden på morgonen är verkligen den bästa tiden. Älskar att vakna upp bredvid människan som betyder allt. Ligga och lyssna på hundarna som snosar och bara njuta av att trots allt så har man fått ihop allt riktigt bra.

Igår åkte vi åter igen in till stan för att besikta en av de alla volvosarna. Men bilbesiktningen har verkligen lyckats göra oss besvikna. I onsdags ringde vi och frågade om det skulle vara öppet under torsdagen som är en röd dag. Vi fick svaret att det skulle vara öppet som vanligt. Men då vi väl hade kört 3,5 mil in till besiktningen så var det stängt hela dagen. Besvikna och arga åkte vi och fikade och gjorde en del andra ärenden.
Igår gjorde vi ett nytt försök, men då visade det sig vara fullt. Inte för att vi förstod av vad. Det var nämligen magert av fordon. Dom skyllde på underbemanning pga sjukdom. Christopher klagade en hel del, vilket jag förstår. Om man ringer till Bilprovningen tycker jag dom åtminstone ska kunna ge rätt uppgifter. Vi har alltså på två dagar kört 14 mil helt i onödan. 14 mil då bensinpriserna är skyhöga.

Då vi ändå var i stan åkte vi in till centrum och gled runt lite. Gick in på älskade rut, changes och ingrids och drömde mig bort. Har länge sökt efter ett par sandaler, sådana som rommarna hade. Igår hittade jag faktiskt ett par jag blev riktigt kär i och med dem i påsen har jag nu köpt det sista skoparet inför sommaren. Har hittills investerar i ett par nya converse pumps med låg klack och nu dessa sandaler. Det känns riktigt bra.
Efter det åt vi lunch på stan på ett av cafeerna som har bytt ägare. Det blev dock en stor besvikelse så med det åkte vi hem och fortsatte resten av dagen med att åka till Tvärålund, äta grillat i pengis och samla ihop massa gamla däck och ta fram vespan.
Vespan ska vi tvätta upp och serva lite för att sedan kunna köra i stan istället för bil. Vespa till Christopher och cykel till mig, awsum!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0