Upprörd

I skrivande stund känner jag mig oerhört upprörd. Att skriva i dessa tillstånd brukar aldrig sluta väl. Men efter att ha gråtit i telefonen till min mamma så känns det som att jag behöver skriva. 

Ni som har följt bloggarna som varit förut vet mycket väl alla problem som inte bara jag utan alla i klassen som hyr av Jokkmokkshus har haft. Från ombyggnationerna osv.
Idag kviterade jag ut en extra nyckel hos Ingalilla och då nämner hon i farten att hon håller på att ordna med mitt nya kontrakt som skulle innebär en hyreshöjning på 1650 :-. Det börjar gälla nästa månad. 
För ni som inte är insatta så har det varit såhär.
Då jag flyttade till Jokkmokk flyttade jag in i en studentlägenhet, en möblerada tvåa. I detta hus hamnade halva klassen. Jag flyttade in i augusti och allt kändes rätt så skönt att bostaden löste sig till slut. Det gick rykten om att huset skulle renoveras eftersom det var väldigt slitet, men Jokkmokks hus hade inte gårr ut med någon information om detta. Vilket jag kan tycka att dom borde ha gjort då jag tackade ja till lägenheten. I november fick vi alla ett brev i brevlådan där det stod att vi skulle va ute inom en månad fetersom huset skulle renoveras och göras om till vanliga lägenheter. Detta kom som en överraskning för oss alla. Det som gjorde de hela lite jobbigare va att inom en vecka skulle vi alla lämna Jokkmokk för praktik. Utflyttningen skulle ske inom en vecka, veckan då vi hade tre tentor. 
Vi gick på möten med Jokkmokkshus och de visade ett nytt studentboende som de hade ordnat upp för oss. Alla flyttade dit och fick därmed en högre hyra men någonstans att bo iaf. Men eftersom jag har två hundar så kunde jag inte flytta dit. Jag kunde inte heller bo kvar på en plats där hyran skulle bli dyrare än det jag betalad i daggsläge eftersom man inte får ut några större summor som student. 
Jokkmokks hus lova då att jag skulle få bo kvar, men bli flyttad till en etta. Och allt som skulle överstiga 3000 i hyra skulle dom gå in och betala. 
skönt tänkte jag att det gick att lösa. Jag skulle inte heller behöva betala hyra under tiden jag inte kunde bo i min lägenhet pga renoveringen.
Jag gick ut på praktik och renoveringen börjades. 

Under praktiken kom hyran för tiden under renoveringen ändå. Jag ringer och funderar hur det kan komma sig och tydligen har dom aldrig gett ett sådan löfte. Utan jag ska måsta betala för en lägenhet där jag inte får bo trots allt. I årsskiftet var hyran reduserar med en tudenlapp. Jag blev jätte glad att hyran inte blev högre än innan utan istället lägre. Måste var eftersom det är en etta jag ska bo i tänkte jag då.

När jag flyttade tillbaka till Jokkmokk så var renoveringen av min nya etta fortfarande inte klar så jag fick bo i en skitig tvåa i dryga tre veckor. Men sen var det äntligen tid för inflyttning i den nya ettan. 
Det var verkligen en budgetrenovering, men då man bara ska bo tillfälligt på en platts känns det inte speciellt viktigt hur allt ser ut och fungerar. 

Här trode jag verkligen att allt tjaffs med Jokkmokkshus var över. Men man ska tydligen inte hoppas på sånt då man har med dem att göra. Idag är det tydligen en hyreshöjning med 1650 :- Alltså ska jag betala 3650 för en etta i dåligt skick som jag tidigare betalat 2000 för. Det hade varit okej om det blev som dom sagt, att jag endast skulle betala 3000 och dom gå in med de övriga 650:-. Men som vanligt har Jokkmokkshus aldrig sagt något sådant. 

Jag pratade direkt med människan som sa detta men han blånekar.

Jag har verkligen inge gott att säga om Jokkmokkshus, som dom ha skött sig och behandlat oss/mig. Att dom tror att dom kan göra precis hur som helst.

I skrivande stund känns det bara som att jag skulle vilja packa ihop mitt pick och pack och dra hem. Säga upp den här lägnheten och bara ge upp utbildningen. 
Helt ärligt så orkar jag inte med nå mer strul. Livet är tillräkligt jobbigt som det är just nu. Behövde verkligen inte det här att toppa det med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0