Bilderna som jag lovade

 
Sen igår har jag undvikt pluggandet extremt effektivt. 
Har jag ångest? Lite gran faktiskt. Men jag har faktiskt inte haft tid att ängna mig åt skolan. Jag har varit fullt upptagen med att lära mig virka. 

 

Här är resultaten:



Allt började med garninköp, investerade även i två virknålar. Det följde även med lite motivations godis ;)
 
 
Att virka små söta djur verkar innebära att man ska vara expert på den magiska cirkeln. Och för att svara på tal så heter det verkligen magisk cirkel. Jag var tvungen att googla för att ta reda på om mönstret försökte lura mig.
Nedan är en ihoprullad magisk cirkel.
 
 
Efter detta begravde jag mig i youtube klipp som visade olika virktekniker. Min teknik behövde utveklas en hel del för slut resultatet blev denna gröna sörja.
 
 
Det ska alltså föreställa en fisk.
Direkt efter avslutad fisk påbörjade jag ett enkelt kanin projekt(Det såg enkelt ut). 
 



Den blev lite bättre än fisken. Men resultatet liknar fortfarande en grön sörja.
Så då blev jag tjurig och tänkte inte ge mig fören jag har åstakommit något jag kan känna mig lite stolt över.

Så efter lite mönsterletande så fan jag denna.
 
 
Och här är det jag skapade som ska likna en uggla(jag måste bara köpa knappögon, efter det är den färdig)
 
 
För att va andra dagen på min vikkarriär så känner jag mig ganska nöjd med ugglan åtminstone.
 
 

Sov gott mina vänner, det är en ny dag imorgon.

Kanske även en ny uggla?!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh! Tycker du är jätteduktig för att vara nybörjare. Man ser ju helt klart vad det är och dom var ju småsöta! Inga gröna sörjor inte! Ugglan vad jättefin! :) Jag tyckte jätte mycket om att småvirka med min mormor då jag var liten, men har helt glömt bort hur man gör någonting alls. Önskar jag hade teknikerna och orken till att virka någonting till bebis! Det skulle ju vara kul. Men det ska jag nog inte ge mig på! :p

Svar: Tack Sandra.
Du får göra som jag, begrava dig i youtuobe klipp för att väcka minnet. Det enda jag har virkat i mitt liv var helt vanliga maskor i en lång orm :P Trodde aldrig jag skulle lyckas göra något som såg vettigt ut, men ugglan blev jag faktiskt nöjd med.
Funderar på ett göra en mobil med bara massa ugglor, men får se hur roligt det är att virka samma figur flera ggr :P Finns ju så många söta små figurer att virka :)
Lisa Vernersson

2012-11-28 @ 15:46:35
URL: http://ssandrao.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0