Hej bloggen

Det är bara några minuter kvar av måndagen och mina ögon skriker. Skriker efter sömn. Natten som va låg jag sömnlös. Funderade egentligen inte på något speciellt. Drömde mig nog bort, funderade på virkning och annat pyssel. Helt plötsligt var det snart daggs att kliva upp och jag somnade som en klubbad och vaknade som en zombie.
Trött har bara varit förnamnet. Men det har ändå varit en bra måndag.

Jag tog tag i tankarna och köpte mig ett garn och en virknål. Hur svårt ska det va att virka små djur.
Jag kan berätta att i min iver att göra en fisk glömde jag bort tid och rum. Helt plötsligt hade fyra och en halv timme försvunnit och i knät hade jag en grön klump. En klump som tydligen ska föreställa en fisk. Väldigt ful om ni frågar mig. Jag känner mig inte som tjugofyra då jag tittar på den, närmare tolv.
Men för att va det första jag någonsin virkat. Så känner jag mig nöjd med resultatet. Jag har studerat videoklipp om hur man gör magiska cirklar, stolpar, halv, dubbel och trippel. Vanliga maskor i oändlighet och mönster läsning. Mönsterförståelsen var ett mörker då jag gjorde första maskan. Men nu då jag sitter med något som ska bli en kanin känns det inte lika svårt.

Så istället för att plugga inför morgondagen. Så har jag undvikt allt som har med skola att göra genom att lära mig virka. Min mor dog lite lätt i luren då jag avslöjade vad jag pysslade med. Fisken är väl bland det fulaste jag gjort. Men med övning kommer även färdighet. Mitt mål är att göra massa små djur i och göra en mobil. Vi får väl se om det kommer ta år och dagar för mig eller om jag har oanade kunskaper. Än så över jag bara. Har som sagt påbörjat en halv kanin och den kanske jag blir nöjd med. Lite mer färg och nål med tråd så blir den nog snäppet vackrare än den gröna klumpen som är en fisk.

Men vad jag lärt är att en tunnare virknål nog är att föredra samt ett garn med färre trådar.

Nu mina vänner avslutar jag början av veckan. Ni får gotta er i min extrema virktalang. Den sista bilden visar det som ska bli en kanin. Det är framsidan av huvudet och ett halvt öra än så länge.

(Bilderna kommer imorgon, blogg appen vill inte som jag idag)

Godnatt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0