Lilla Kanin

 
Vågar jag påstå att jag börjar bli en fena på att virka?
Kanske är dumt att börja skryta innan jag är klar med dagens kreation.
Det återstår att se.
 
Ikväll har jag försök virka ihop en kanin. Tänkte först att jag skulle göra fler ugglor. Men va är små djur utan kaniner egentligen? Kaniner är väl i stort sett jag. Efter ha fött upp kaniner i elva år och haft dessa underbaar djur i mitt liv sen jag var sju så var det inte så mycket att fundera på.
En kanin skulle virkas.
 
Så här ska slutprodukten se ut:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  Och än så länge ligger min kanin i delar och saknar ett ben:
 
 
Men som sagt, jag vågar nästan påstå att det kommer bli en fin kanin.
Skulle önskat att jag var snabbare på att virka. Har nämligen insett att det är så fruktansvärt mycket jag skulle vilja virka ihop. Och då tålamodet har lätt för att svika då det gäller pyssel och handarbeten så kommer jag nog bli otålig.

Men tänk så mysigt att virka sina egna baby mössor. Mössor som man efter att de har använts ska packas ned i lådor. Lådor som ska följa med genom livet. Den dagen man får barnbarn, då kan man plocka ned lådorna från vinden och visa upp mössorna. Mössorna som jag har stickat till mina barn som förmodligen vill att deras barn i sin tur ska få bära dem.
Tänk så mysigt!
 
Nu drömmer jag mig iväg, ska föröka sova.
Det är en dag imorgon också.
 
 

Natt!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0