Akvarium

Sen långt tillbaka har jag alltid haft akvarium i olika storlekar. Från 100 L upp till 475L.
Det är inte fiskarna som fascinerar mig. Utan det är ett akvarium med en rik växtlighet. Det är vackert med olika sorters mossor som växer på rötter och ligger som en tjock matta på botten. Flytväxter som blommar och övriga växter som ger akvariet sin charm.
Då jag flyttade från Vännäs i maj 2011 sålde jag iväg de två sista akvarierna jag ägde. Så idag står jag akvarie lös. Det har varit skönt till en viss del att ta lite distans till det.
Men nu börjar intresset krypa på igen, jag sitter på blocket och spanar varje dag efter det där kapet.
Då jag berättade för C att jag var sugen på ett nytt akvarium var tanken något litet. 100L ungefär, lagom för byrån i hallen. Ett litet kar som skulle fyllas med växter och räkor. Möjligtvis någon liten fredlig stimmfisk. Inget märkvärdigt..
Men destå mer jag tittar runt destå mer sugen blir jag på något stort. Varför inte 720L eller 1000L ?

Det är vackert med akvarium, där man har lyckats med en balanserad biotop.

Men jag vet inte riktigt, det kanske slutar med en bur och en dvärghamster istället ^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0