Grattis pappa!

Idag fyller kära pappa år. Tyvärr missar jag alla kakor och tårta, likadant var det förra året.
Lite trist, för charmen med fyllaårs dagar är precis som jag sagt tidigare ballonger, fika och främmande.

Jag får fira min far då jag kommer hem istället.

Jokkmokk verkar inte vilja bjuda på något storslaget väder. Har tänkt mig ut idag för att fotografera samhället och mycket runt omkring. Men jag får se vad jag åstadkommer.
För visst är det så, att när det blåser och är mörkt på himlen behöver man inte gå ut. Jag försöker åtminstone förklara det för afghanerna. Varför har jag inte lärt dem använda toaletten förstår jag inte. Man kan ju lära katter så varför skulle det inte fungera med hundar.
Eller det kanske är bra att dom måste ut. Då har jag en alldeles utmärkt förklaring till varför jag måste ut i vilket väder som det än bjuds på. För det må va mindre charmerande många gånger att ta sig i kragen och trotsa moder natur. Men nog jäklar har jag konditionen på rätt sida, en rumpa som är fast efter alla bergsklättringar i skog och mark och en mage som efter en halv graviditet faktiskt fortfarande är platt. Dock mjukare än innan, men platt iaf..

Godmorgon mina vänner, hoppas ni njuter av inomhusvärmen. Här blir det vinterjacka och mössa!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag känner inte dig. Hittade dig på bilddagboken såg sedan att du hade en blogg. Hann inte mer än att se din header innan mina tårar börjat att tränga fram! Förstår EXAKT vad du går igenom!
Jag och min sambo skulle ha fått våran underbara dottern den 19 aug 2012. Men den 6 aug fick vi beskedet om att hon hade avlidit i magen och den 8 aug fick jag födda henne. Du är inte ensammen!
Hon kommer alltid att vara erat barn, hon kommer alltid att finns vid eran sidan.

Svar: Jag blir så ledsen då jag läser det du skrivit på din blogg. Känner igen mig i så mycket. Är hemskt ledsen för er dotter, men du förstår mig säkert då jag säger att det är skönt att veta att man inte är ensam.
Livet är bra orättvist och svårt att förstå sig på ibland!
Lisa Vernersson

2012-10-13 @ 16:34:43
URL: http://somethingsnew.devote.se/
Postat av: Elin

Svar: jag trodde oxå att jag var ensammen. För ingen borde behöve uppleva att ens barn ska dö innan den ens ha fått uppleva dags ljus. Du är den första som jag stött på om oxå har förlorat sitt barn i magen. Världen är så förbannat grym ibland så att man knappt kan tro att de är sant :(

2012-10-14 @ 15:39:03
URL: http://somethingsnew.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0