HD kvalite

 
Helt plötsligt inser jag att världen jag levt i de senaste åren endast har bjudit på en halvkass disneyfilm kvalite från 79. Att möta folk och inte kunna se deras ansikten. Skyltar och hur kraftiga konturerna löven faktiskt ska ha. Jag kan likna det lite med filmen med HD kvalite. Det känns som att alla föremål plockas ut ur bilden. Får egna konturer, färger och linjer blir skarpare.
Det är ganska galet måste jag säga. Hur fasiken har jag fått köra bild med den synen jag har egentligen?

Nu har jag ett par enkla glasögon. Jag bestälde även ett till par med lila bågar, fick halva priset så det var nog inte så mycket att fundera över. 
Men jag och glasögon, hur ska vi någonsin kunna gå ihop?
Det blir en invänjningsfas just nu, sen får jag se. Linser känns lockande.
Fast det enda jag kan relatera till då är alla gånger jag har muttrar på Linnea. Då hon har behövt sätta in eller ta ut linserna. Jag tycker det är obehagligt. Ögon över lag är äckligt!
Men nu får jag väl igen allt det.

Hur som har Christopher godkänt de nya ögonen och även hjälpt till att välja ut de lila. 
Den nya sexiga Lisa är jag nu tydligen :)
 
 
Om tio dagar kommer de lila. Det ser jag faktiskt nästan framemot!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad hade du för syn då? Jag har ju -3,5 och tycker att jag i princip är blind ^^ Linser is the shit men jag ska operera mig nästa år! Kramar till er!

Svar: Haha ja om jag ska jämföra med dig ser jag fortfarande ganska bra. -0,5 och -0,75.. Men det är fan illa hur illa jag sett utan att inse det:p
Lisa Vernersson

2012-10-17 @ 18:36:16
URL: http://blogg.vk.se/linnea

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0