Miljöarbete

 
Vi anlände till Jokkmokk runt 11:30, allt är sig likt här uppe. 
Är det inte snö så är det regn. Men vad jag har lärt så är det så det ska vara här uppe. 

Vi började en ny kurs, miljöarbete. ÄNTLIGEN känns det som att vi gör något meningsfullt! 
Det verkar vara en intressant kurs med en bra lärare. Imorgon ska jag ta tag i allt skolarbete som bara ha fått lligga de senate veckorna. Jag måste försöka rycka upp det här, ta tag i vardagen och komma igång.
För om ganska exakt sju månader står jag med ett examensbevis i min hand. Ett examensbevis som faktiskt bevisar att jag är något åtminstone på papper. Något mer än en djuskötare utbildad på gymnasienivå. 
Jag kommer nämligen vara en Vattenkraftstekniker en driftpersonal. Jag kommer ha klättrat ett stort steg på kariärstegen om man ska blicka bak och jämnföra med ladugårdsjobbet. Inkomsten kommer öka och jag kommer inte behöva jobba 24/7 eller slita ut varenda muskel i kroppen. Det känns på något vis väldigt stort. Att ha en utbildning som är värd lite mer än de där tre åren på gymnasiet. En utbildning som kommer ge mig större möjligheter på arbetsmarknaden. Sju månader, bit ihop! 

Det enda som saknas är väl just det där jobbet. 
Men en sak i taget, först examensbeviset!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0