Ortopeden

 
Min tid hos ortopeden var idag. Vi kikade på röntgen bilderna över kotan och disken. Helt plötsligt vart det väldigt klart varför jag har haft en sån fruktansvärd nervpåverkan. Det blev mer undersökningar och vi beslutade att eftersom nervpåverkan inte är lika kraftig som förut så avvaktar vi med en operation. 
En operation kunde inte vara en garanti att mina besvär skulle minska, det kunde lika väl gå åt andra hållet. 
Det behöver inte vara något fel på kotan/disken lägre. Det kan istället vara så att min nerv har blivit skadad och då finns det inte så mycket att göra. 
Om det blir sämre inom ett år skulle jag kontakta ortopeden igen för fler undersökningar. Dröjer det längre än ett år börjar jag om på ruta ett. 

Nu är det gjort och det är skönt. Men det känns lite bittert att det inte finns något att göra. Normalt sett skulle detta ha vuxit bort för flera år sedan. Nu är jag inne på mitt femte år.
Men samtidigt har jag ÄNTLIGEN fått det bekräftat att det faktiskt var något som va väldigt fel. Det var inte jag som inbildade mig. 


 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Skönt att få det bekräftat! Jag har visst två stora diskbråck på L4 och L5 och vid L5 så har nerven växt ihop med nåt så det är det som orsakar strålningssmärtan. Men jag har fått en jättebra medicin eller smärtstillande rättare sagt, Gabapentin, den är till för nervsmärtor. Har du fått recept på något? Har även fått hem en Tens apparat som komplettering mot ryggsmärtor då ryggen börjar krampa, en sån kan jag verkligen rekommendera!

2012-10-08 @ 17:09:45
Postat av: Jeanette

Skönt att få det bekräftat! Jag har visst två stora diskbråck på L4 och L5 och vid L5 så har nerven växt ihop med nåt så det är det som orsakar strålningssmärtan. Men jag har fått en jättebra medicin eller smärtstillande rättare sagt, Gabapentin, den är till för nervsmärtor. Har du fått recept på något? Har även fått hem en Tens apparat som komplettering mot ryggsmärtor då ryggen börjar krampa, en sån kan jag verkligen rekommendera!

Svar: Jag har egentligen bara ätit smärtstillande och muskelavslappnande mediciner. Men dom har fungerat rätt bra. Just nu undviker jag dock allt och försöker bita ihop. Men efter dagens undersökningar känns det kan jag lova!
Provade tens under sommaren. Men mitt nervsystem var så irriterat så jag svimmade nästan. Även fast vi hade den på lägsta styrkan. Sen den gången blev jag lite avskräckt, så den ligger mest bara i en låda nu :)

Christopher berättade om dina diskbråck, Huvva!!
Går det mot det bättre för din del?
Lisa Vernersson

2012-10-08 @ 17:10:02
Postat av: Jeanette

Oj ja man ska ju inte svimma av tensen :) samma här, undviker medicin inför det som förhoppningsvis komma skall. Men det är ganska bra i ryggen nu, bara jag inte sitter så länge.

2012-10-09 @ 16:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0