Snart november

Om några ynka timmar slår klockan tolv, november.

Tänk att om två månader är året över. Ska bli så skönt att lägga 2012 bakom sig och blicka mot 2013. För jag är nämligen övertygad om att det kommer bli de bästa året på mycket länge ;)!!

Om en månad flyttar även min äldsta syster och hennes familj hem till Sverige. I fyra eller är det fem år? Har dom bott på andra sidan jordklotet. Det ska bli helt underbart att få hem dem.
Vi har saknat er så oerhört!

Idag fick jag ett snabbt samtal från dem. De har varken el eller värme i lägenheten. Mobilnätet är ur funktion och det beräknas vara såhär i tio dagar till. Dom bor ca fyra mil från Manhattan, där det har svept in en våg på fyra meter. Som tur är har deras jobb en el back up. Som går runt i två timmars intervaller. Så de har åtminstone någonstans att värma sig själva, barnen och kanske tillaga mat.

Sverige är ett rätt bra land ändå!


Kommentarer
Postat av: frida

Anar jag ugglor i mossen? ;)

2012-11-01 @ 17:33:19
URL: http://fridaskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0