Att bo på två olika orter

 
Idag känner jag av stressen. På söndag ska jag återigen köra de 40 milen upp till norrbotten, Jokkmokk.
Vad lämnade jag kvar egentligen?
Vad borde jag ta med?

Det var enklare förr, då man bodde på samma plats. Behövde inte alltid vara redo med en väska packad. 
Men nått som känns bra är ändå det att denna gång packar jag bara 1/4 av min garderob som får åka med upp. Resten får stanna här hemma! 
För ett år sedan då folk frågade vart jag bodde svarade jag Jokkmokk, men med känslan av att vara bostadslös. Eller hemlös snarare. 
Nu bor jag faktiskt i Umeå, men har en extra lägenhet i Jokkmokk. 
Det känns hemma!

Nu ska jag återgå till att fundera ut vad som ska med upp. Kommer antagligen glömma allt det där som jag verkligen borde ta med.
Men som planen är nu så blir jag bara borta i 2½ vecka sen hem en dryg vecka. 
Tiden kommer antagligen springa iväg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0