Det där riktigt jävla snuskiga!

 
Mens, mensblod, blod, flytningar, bindor, taponger och allt det där andra som är slemigt och äckligt, som bara vi kvinnor förstår oss på.
 
Den alldeles speciella doften av blod som påminner mig om alla operationer jag har assisterat på veterinärstationen. 
Ja det där riktigt jävla snuskiga som jag aldrig någonsin har sett framemot varje månad. Det man bara ska accepterar och lever med. Blod i trosorna om det gått för länge mellan bytena av tampongen eller torkat blod på olika ställen om man använder bindor. 

 

Fast iof hoppas jag att den inte kommer, utan att vi ska ha sån tur med ett pluss på en gång!

Men det vågar jag inte hoppas på. Pessimisten i Lisa kommer fram som inte kan se nått possetivt i någonting..
Pessimisten säger att det säkert kommer dröja ett helt år innan vi får bli sådär obeskrivligt lyckliga igen. Det är inte bara kroppen som ska vara med, utan huvudet också. Kroppen har jag koll på, men jag vet inte om huvudet kommer va på våran sida.

Hur som det enda possitiva om mensen vill visa sig är att man kan börja räkna ut när ägglossningen kommer.
Min kropp har alltid varit som en klocka. Med eller utan previtivmedel så kan jag nästan säga på klocksalaget då mensen kommer. Ägglossningen lika så. Inte det att jag känner mensvärk som väldigt många kvinnor känner av. För en sådan värk har jag aldrig någonsin kännt. Möjligtvis att jag kände något liknande den femte september då våran tjej föddes. Möjligtvis!
Men det har alltid varit regelbundet så jag hoppas verkligen att det fortsätter så!
 



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0