"Det kommer göra ont länge"

 
Vissa ord prickar verkligen rätt, rakt in i hjärtat.

"Något du ska veta är att du alltid, alltid kommer sakna, och det kommer göra ont länge. Men som med allt, tiden läker. Det jag minns starkast idag är hur fin han var och hur underbart det var att få ha honom hos oss innan han blev kall, hur vi sjöng för honom och hur glad jag är över att fått känna hans sparkar i magen innan han försvann. Din dotter fanns hos er, en kort stund men glöm aldrig att njuta av det! Min dotter föddes för två månader sedan och det har förstås tröstat massor att jag blev gravid så snabbt inpå Alexanders död. Han dog så att hans lillasyster fick plats i vårt liv. 

Gråt och sakna! Varje dag kommer se lite ljusare ut"


Ibland känns det som att man sitter i världens ensamaste bubbla där ingen kan begripa vad det är vi går igenom.
Men ibland påminns man om att man inte är ensam. 
Det finns alldeles för många som har fått gått igenom precis samma sak.
Det är skönt att veta att det finns dom som förstår.
 
 
Livet går vidare och det är ändå någon typ av tröst att veta att många har gått vidare och står idag med ett nytt liv i sin famn! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack, jag älskar också det namnet! Vad tänkte ni döpa er flicka till? Jag har inte läst din blogg tidigare, men jag förstår att du har varit med om en hel del. Tänker på dig. Kram

2012-09-21 @ 18:37:22
URL: http://lamadjur.blogg.se
Postat av: Mimmi - änglamamma till Lilly och gravid!

Ja länge länge kommer det göra ont. Sakna kommer man alltid göra. Föralltid ett barn för lite.

2012-09-25 @ 14:37:00
URL: http://Http://mimmiastrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0