Frågor

 
Många av mina vänner har frågat på sista tiden hur det går med Christophers dotter.
Om hon är snäll, hur hon ser ut och vem hon är mest lik.
 
Alla ser lika förundrade ut då jag svarar att jag egentligen inte vet, eftersom jag aldrig har fått träffa henne. 
Snart är hon fyra månader och jag har aldrig fått se eller hört henne. Jag har sett henne på bild och det han har berättat om henne har jag lagrat i minnet. 
 
I oktober är det dop för henne. Känslorna för dopet är svåra att sätta ord på. Stressande och ångest kanske. Egentligen mest för att det troligt blir den allra första gången jag kommer få se henne. 
Den allra första gången blir bland väldigt många människor jag aldrig har träffat förut. 
Hur ska man bete sig i en sådan situation?!
Men i känslan av stress och ångest är jag ändå glad över att jag ska få gå på dopet. Äntligen få vara en del av hennes liv. Inte för att jag förväntar mig att få träffa henne något mycke mer än vad jag hittills har gjort. Men det kommer ändå bli en inblick i det där som man knappt kan förstå då man är med.
Att Christopher faktiskt har blivit förälder. 

Jag är ganska övertygad om att det kommer bli en bra dag. Varför skulle det inte bli det?
Det är den totalt främmande situationen som gör mig obekväm. 
Men vad spelar det för roll, det kommer bli en bra dag ändå!
Det är något alldeles speciellt med dopdagar, det är vackert och en härlig känsla!


 
 

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag tycker det är helt sinnessjukt! Nu känner jag inte henne, men vad tror hon egentligen? Tror hon att du ska skada eller kidnappa barnet eller? Seriöst! Läser även hennes blogg ibland och det är för det mesta bilder på många olika människor som håller barnet, även skrivs det mycket om att hon haft besök och varit och träffat en massa. Varför skulle det vara så hemskt att du träffade henne? Åh vad jag blir arg! Vad är det som gör att människor agerar så själviskt?! Hur tänker hon? När barnet börjar ska vara hos er, och det ska hon väl så småningom, ska du måsta fara hemifrån? Det bästa för barnet och för pappa- och dotterrelationen är väl att barnet lär känna pappas sambo? Jag menar, vill mamman att pappas sambo ska vara en främling, hur juste är det både mot barnet och mot dig. Barnet måste ju ha en relation till dig också för att känna sig trygg hos er. Så tråkigt att hon ska sätta käppar i hjulen för er, och för hennes egen dotter! Oj vad jag vimsar men jag blir bara så arg!
Stå på dig/er! Hoppas verkligen att mamman snart börjar tänka på sin dotter och inte bara sig själv!
Jättekramar!

2012-09-20 @ 21:04:35
URL: http://www.nskan.blogg.se
Postat av: frida

Hej!
Hittade igen din blogg inatt när jag inte kunde sova, har läst igenom alla inlägg du skrivit sista tiden. Vill igentligen bara skicka dig/er tusen kramar.

Du är saknad hos kaninisarna!

kram
Frida

Svar: Tack Frida, kramar behövs verkligen!Har saknat dig i bloggvärlden väldigt mycket!
Och jag saknar kaninerna obeskrivligt, överväger starkt att skaffa en balkongkanin, eller en inomhus kanin som ska gå lös i lägenheten :)

Vi måste träffas, vet att vi ha sagt det förut. Men tycker verkligen vi ska försöka oss på en fika dejt!

Kram
Lisa Vernersson

2012-09-21 @ 15:37:03
URL: http://fridaskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0