Mjölk och hormoner

Efter att våran flicka föddes så fick jag ett väldigt litet piller, det var mindre än ett p-piller.
Detta lilla piller skulle förhindra att mjölkproduktionen skulle komma igång.
Man kunde ändå få känningar i brösten, stickningar och en tryckande känsla.
Så jag rekommenderades att bära varma kläder över brösten och gärna gå i en sport-bh för att lindra tryckningarna.
Den första dagen gjorde jag som dom sa, tog på mig sport-bhn och väntade på symtomen. Men eftersom jag inte kände av något lät jag sport-bhn ligga, mest för att jag får så ont i nacke och axlarna av den.

Men grattis Lisa, igårkväll då vi la oss för natten känner jag mig helt plötsligt blöt på ena bröstvårtan. Blev lite osäker så ingnorerar händelsen och lägger mig på sidan och vipps..
Blött i sängen av ett läkande bröst.
Fantastiskt..
Då kom allt som en våg. Tårarna forsade och nu ligger jag här, vaken sen 03 och hittar inte tillbaka till sömnen.
Allt känns bara så hopplöst helt plötsligt och va finns det för mening att ha en mjölkproduktion som trotsar alla läkemedel då det ändå inte finns någon som är i behov utav den.
Så fruktansvärt misslyckat!

Då morgonen gryr blir det att ringa kvinnokliniken för femtioelfte gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0