Annandagpåsk

 
Jag tror inte jag är helt fel ute då jag påstår att det är annadag påsk idag. Ni får rätta mig om jag har fel. Jag har nämligen aldrig varit speciellt på bra på annandagar, doppardagar och alla andra röda dagar för den delen. Hur som så är det nämligen måndag idag. Måndag och början på vårt nya liv. Åtminstone mitt, jag har lyckats dra med mig Christopher för att jag behöver peppning. Idag mina vänner har jag nämligen börjat med springandet. Att börja första april var möjligtvis inte den smartaste starten då alla verkar tro att det är ett dåligt aprilskämt. Men jag lovar er att så inte är fallet. Vi började lätt med två kilometer och mitt mål är så där överdrivet engagerat så jag har laggt upp att springa varje dag. Innan månadsslutet ska halvmilen klaras och innan sista maj ska milen springas. Jag har vägt in mig på 53,1 kg. Men någon målvikt har jag inte satt upp. Tänkte sikta på en sommarmage sen vad vikten säger är ovesentligt. 
 
Så idag startade vi alltså med 2 km! Jag funderade redan vid första stegat varför jag skulle börja med detta vansinne. Men det är förmodligen bara att bita ihop, det känns förmodligen bättre senare.
 
Annars mina vänner så har påskhelgen bjudit på strålande sol och många barnvagnspromenader med lilla fröken. Afghanerna har dragit in kilovis med grus och dammsugaren är väl förmodligen snart utnött. Men vi har haft en riktigt bra helg. Med faster och farbror mys, årets första grillning på stidsgatan och sommar sallad. Precis vi har smakat lite på sommaren med granatäpple sallad och solat fram några fräknar. Den lilla damen har som vanligt skött sig utmärkt. Hon sover som en stjärna och är inte sen med leendet, trots den snoriga näsan. Jag gjorde ett par tappra försök att aktivera damens framsteg med att stå upp. Vet inte om jag lyckades speciellt bra då det mest var fingrar vid linsen och andra närgångna närmanden.
 

 
Men till slut lyckades jag fånga det på bild. Snart har vi det vi gör både på Istidsgatan och Ersboda skulle jag förmoda ;)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0