Kvistforsen


Det blir lite tråkiga inlägg om dagarna. Orkar inte starta upp en alldeles för gammal dator så mobilbloggning blir min grej. Mobilbloggning utan bilder. Inte kanske jätte spännande men ni är en trogen skara som tittar in varje dag. Så ett kvälls inlägg från mobilen är nog det minsta jag kan göra.

Idag har jag alltså spenderat timmar i kvistforsen, kvistforsen i Skellefteå. Inte speciellt mycket på kraftstationen utan mer på fiskodlingen. Jag trivs som fisken i vattnet - höhö. Skämt och sido men jag finner det trots allt väldigt harmoniskt att rensa fiskägg, miljarders ägg. Lyssna på radio och låta tanken glida iväg. Ungefär lika harmoniskt som att mjölka kor eller räkna möss. När jag tänker efter så har jag under åren samlat på mig en bred erfarenhet inom djuryrket. Jag känner mig faktiskt stolt. Det va mitt mål genom hela mitt gymnasieval och jag lyckades faktiskt. Man kan nog påstå att jag levde min dröm och insåg vad jag ville. Det är inte alla som tar sig ända fram. Jag lyckades, med svett och tårar kan jag faktiskt säga att jag varit djurskötare ut i blodet. Det är ett yrke man saknar lika mycket som man hatar. Vilken utsvävning det blev. Jag ville egentligen bara berätta för er att jag spenderat tid på fiskodlingen. Njutit av charmen med yrket och spenderat ytterligare en dag av denna praktik.

Nu ligger jag och Esther i sängen. Jag känner mig dödstrött och funderar hur jag ska orka mig ut med afghanerna innan jag får slå igen ögonen.

Hoppas ni haft en solig dag.
Ta hand om varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0