Några dagar senare

 
För att summer upp..
 
Esther blev jagad av en elak samojed. Tur min stjärna är snabb! Och folk med argsinta hundar borde ha vett nog att inte släppa ut dem utan koppel. Det gick bra, Esther kännde sig nog mest förolämpad att någon kunde vara så elak mot henne. Hennes matte däremot var flyförbannad!! Min stackarns jätte bäbis!
 
Jag har gråtit mig igenom ett tandläkarbesök. Det är inget ovanligt att jag gråter då jag tar sprutor. Hos tandläkaren brukar jag aldrig ta bedövning. Härdar hellre ut än genomlider bödövnings prossesen. Denna gång tänjde jag lite på gränserna. Grät mig igenom hela besöket och var nog närmare döden än någonsin. Besöket avslutades med, "Du är nog inom kategorin, folk som får ta lugnande" Jo jävlar, jag genomlider hellre allt utan bedövning än att förtära ännu mer skit i kroppen. 
 
Våren har kommit till Istidsgatan, med videkissar och enstaka solstrålar. 
 
Esther har fått sig ett vårbad och Rasmus står på tur idag.
 
Det var en liten summering mina vänner. Jag hinner inte mer idag, vi har ett fullspäckat schema. Snart kommer nämligen det blivande hem och innan dess hade jag tänkt hinna storstäda lägenheten.
 
 

Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: catdogs

Stackars Esther!
Förstår att du blev förbannad!
Det blir jag också på sådana hundägare.
Har skällt ut några stycken!! :-)

2013-04-24 @ 06:53:24
Postat av: Camilla

Hej Lisa!
Vi får be så hemskt hemskt mycket om ursäkt att vår hund sprang till er, jag vet själv hur jag känner med folk som släpper lös sina hundar utan koll, inte särskilt omtyckt (som vi förövrigt inte gör, endast då vi promenerar i skogen, och vår hund är inte argsint utan enormt dominant, men aldrig dum på något sätt, snällare hund får man nog leta efter) Återigen så ber vi om ursäkt...
Mvh Camilla

Svar: Hejsan Camilla, Tack för din ursäkt men denna gång hade ni bevisligen ingen koll och släppte ut honom utan uppsikt. Det är tur afghanerna är snabba och undviker konflikter. Skillnaden mellan dominans och aggressivitet är hårfin. Sam är en stor hund, en stor hund som denna gång jagade Esther och ville bita tag över ryggen. Det är aldrig okej oavsett hur dominant en hund är! Om något hade hänt kunde det ha lett till att Esther blivit hundrädd då hon är en extremt mjuk och försiktig tik.
Men hur som, tack för ursäkten. Och grattis till den kommande familjemedlemmen!

Lisa Vernersson

2013-04-30 @ 19:19:15
URL: http://goldglittersbengaler.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0