Söderöver

 
Sen i tisdags så spenderar jag min tid i Bergvik. Bergvik som är ett litet sammhälle utanför Bollnäs. Tre min har jag till Bollnäs och 1,5 till Söderhamn. Min mormor är eld och lågor, det är nämligen så att hon har Bollnäs varmt om hjärtat då hon är uppväxt här. I juli ska vi även på släcktträff i vackra Bollnäs. Inte allt för långt bort från Orbaden, för er som vet vart det är. Här i Bergvik gör jag den sista delen av denna utbildning. Praktik i sex veckor, sen så avslutar jag ett kapitel och börjar på en ny sida. 
 
Här nera värmer solen, de är grönt efter husväggarna och vit och blåippor blommar. Det är verkligen vårkänslor i luften. Om det inte vore så att allt jag håller kärt är hemma i norrland skulle jag helt klart kunna överväga att flytta söderut. Det är vackert här. Men då man är bort så lär man sig även uppskatta hemma lite mer. För hemma kommer alltid vara hemma!
 
Bilderna visa hur jag har spenderat min arbetsdag. I solen ute på en damm, hela dagen. Det känns i kroppen kan jag lova. 
 
 

Ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: Mandy - Mamma och änglamamma

Åh, ja jag bor i söderhamn =) Har gått i skolan och spelat fotboll i Bergvik =) Hur har du hamnat där?? vad finns det att praktisera på där? haha.

Svar: Haha va roligt^^ misstänkte Söderhamn för här i bergvik är hm allt dom har pratat om i veckan:p jag praktiserar på kraftstationerna i området men är stationerad i bergvik:) du har inget tipps på vad man kan göra här? :)
Lisa Vernersson

2013-04-26 @ 17:56:39
URL: http://mandyyss.vimedbarn.se
Postat av: Mandy - Mamma och änglamamma

Åh, okej =) Oj, nee. Det är lite dåligt utbud på saker att göra här tyvärr, speciellt i bergvik. Då är väl det roligaste du kan göra gå på grillen och köpa en hamburgare haha. Annars finns det inte så mycket än att åka in till stan, eller ecenter och kika i dom få butikerna som finns. badhus finns ju, och en bio som visar högst en visning i vecka haha =)

2013-04-28 @ 21:55:19
URL: http://mandyyss.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0