Magar

 
Helgen svepte förbi lika snabbt som vanligt, men en del saker han vi med.
 
På arbetet fick jag idag min första kommentar om att magen var väldigt liten utifrån veckan jag befinner mig i. För en tid sedan kännde min barnmorska att hon var tvungen att förvarna oss om att magen är liten och att vi förmodligen kommer börja få kommentarer om detta. Hon ville inte att vi skulle oroa oss, för helt normalt är det. Att ha en liten mage. Tydligen blev det oftas så för kvinnor med min kroppstyp. Jag måste erkänna att det inte har varit något jag har funderat speciellt mycket på. Jag har mer fouserat på att ta mig framåt, att vi skulle ta oss förbi halvtid, att jag ska känna av bäbisen varje dag och faktiskt försöka ta tillvara på tiden och njuta. Försöka att inte fokusera på all ångest som kom lika fort som pluset. 
 
Men de senaste dagarna har jag faktiskt noterat att magen nog kanske är ganska liten. Åtminstone då jag jämnfört med andra. Men det känns ganska skönt, i slutändan lär den vara stor hur som. Men än så länge är det fullkomligt lagom.. bortsett från känslan av att jag fortfarande bara känner mig tjock och inte gravid. Men det spelar inte heller någon roll. Huvudsaken är att allt fortsätter som en normall graviditet. Att oönskade tankar håller sig borta och att vi sakta men säkert vandrar mot mållinjen. 
 

Ta hand om er!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: nathalie björklund

Min mage ser också väldigt liten ut jämfört med andra i som befinner sig i samma vecka. Men som sagt min barnmorska säger samma sak som din, att det är att jag är liten i min kropp & jag kan ju bara få en mage anpassad efter min kropp, haha ;)

2013-09-30 @ 11:20:07
URL: http://nattstad.se/nathaliebjorklund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0