Virkglädjen består

 
Att virka fungerar som någon typ av terapi. Den där lugna stunden då jag kan sitta i soffan med en gobit, lite the och slö se tv med virknålen i högsta hugg. Det blev verkligen en sådan kväll jag hade här om dagen. Den blivande tog sig en tidig kväll, själv mös jag upp i soffan. Njöt av det totala lugnen och mörkret som sakta ha letat sig upp till våra omåden. Ljusen var tända och suget att virka infann sig. Nu har jag påbörjat evighetsprojekt nummer två. Det är nämligen så att lilla bäbis i magen också behöver sin alldeles egna virkade filt.Det kan även vara så att jag sätter ett större värde på egengjorda saker, sådant som får följa med i livet som ett minne från förr. Det är lite det jag hoppas de virkade filtarna kommer göra. Vilhelmina fick den förra, hon har även en stickad filt från bonusmoster. Så nu har evighetsprojektet inletts och såhär långt ser det ut på det här viset.
 
 

Virkglädjen då den är som bäst!

 

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Så fina färgkombinationer! Vad använder du dig för garn? Håller själv på att virka en liknande filt i bomullsgarn, men tyvärr har jag nog virkat för hårt, för den blev alldeles för styv. :( Så där försvann motivationen till att sy ihop den helt...Dock har jag bara några rutor kvar att virka ihop men det känns verkligen som ett evighetsprojekt, och har man kommit så långt så är det väl onödigt att inte göra klart den..?! hehe!

Svar: Tack, hade en bild av att jag ville ha en filt med turkost i så tycke faktiskt att jag fick till kombinationen rätt så bra. Hoppas bara den fortsätter se bra ut ihopvirkad :) Detta är bara ett vanligt bommullsgarn virkat med 4mm nålen. Har använt 3mm förut men då tyckte jag det blev för hårt.
Självklart att du måste virkaihop den, man vet aldrig det kan ju bli bra i slutändan trots allt :) Annars så kan jag tipsa om oika djur man kan virka ihop av rutorna.
Du måste vara medlem på Ravely.com
Länk: http://www.ravelry.com/patterns/library/happypotamus-the-happy-hippo-crochet-pattern
Lisa Vernersson

2013-08-13 @ 18:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0