Godmorgon


Måndag och ny vecka. Det känns faktiskt riktigt bra att börja den nya veckan. Denna vecka betyder nämligen fullgången graviditet och allt som blir mer än imorgon betyder övertid. Jag har sagt att om baby inte vill entra världen i veckan blir det garanterat julafton. Iof är jag oerhört nöjd bara baby vill anlända och allt går bra. Men med åren tror jag man hade uppskattat att va född på en annan dag än julafton. Hur som, baby du får gärna komma nu så jag kan börja begripa att det är på riktigt.

Annars så har vi haft en otroligt bra vecka. Jag unnade mig en tidig julklapp och beställde dessa fina lycktor. 


Tror de kommer passa utmärkt i vardagsrummet då allt julpynt ska bort. Men innan julpyntet ska bort ska en jul hinna firas. Och jag måste erkänna att jag ser fram emot att sitta uppe i mörkret med baby med skenet från julstjärnan och känna mig sådär obeskrivligt trött och samtidigt så oerhört tacksam och lycklig över vad vi har.

Helgen blev rätt så lagom. Den årliga julmarknaden på gammlia kallade. Så i goda vänners sällskap tog vi oss ut i kylan och försökte insupa någon typ av julkänsla. Fröken V var helt tagen av hästarna. Det måste väl betyda att dagen vi har hus kan jag med gott samvete köpa en ponny.. Och kaniner förståss! I vissa ögonblick så känns det verkligen att jag saknar alla min kaniner. Tiden jag red och stunderna jag var djurskötare. Men jag kan inte heller förneka att allt känns mycket bättre nu. Mer tid åt varandra kanske.

Det blev även en enkel middag med sällskapet från marknaden. 


Söndagen blev otroligt lugn. V åkte till sin mamma för mammavecka och vi andades in vilovecka med känslan av total tyssnad. Och vet ni, både jag och Christopher tyckte det kändes hel skumt! Afghanerna stor njöt med att fläka ut sig i den bästa soffan. Snarkningarna fick tala för sig själva.



Som inlägget startade så tänker jag även avsluta med. Baby du är välkommen nu. Vi vill veta om du är en flicka eller pojke. Har du redan nu en kalufs med ilrött hår eller är du mer lik din far? Kommer du skrika dig blå och få oss att känna oss maktlösa eller kommer du sova dig genom babytiden? Hur det än blir tror jag inte jag har hunnit förstå att du finns och är färdig. 

Ta hand om er! Och hoppas ni alla nu har åtminstone lite snö utanför era fönster.

Kommentarer
Postat av: Annalill

Så spännande att det snart är dags! :)

2013-12-09 @ 18:11:57
Postat av: Fia

Å du får ju den bästa julklappen i år :)

2013-12-10 @ 11:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0