Rosa

 
Jag har verkligen inget emot att flickor klär sig flickigt och pojkar pojkigt. Inte heller att flickor klär sig pojkigt och vise versa. Känner att det inte spelar någon roll, och tycker dagens samhälle mer hetsar i genusfrågan och gör det hela till ett större problem än vad jag någonsin har upplevt det som.
 
Hur som Esther har idag fått inviga färgen rosa med lite bling. Hon är iof ingen människa och ingår väl då förmodligen inte i genusfrågan. Men Esther är ändå vår jätte bäbis och lite flickig får hon allt va. 
 

Rasmus fick däremot fortsätta med den enkla färgen svart fram till det att vi hittar något annat.

Kommentarer
Postat av: Bex

Du säger dock emot dig själv att vara neutral i genusfrågan genom att över huvud taget kalla barnkläder för flick och pojkkläder.

Svar: Det beror nog helt på hur man väljer att tolka det. Jag anser att det finns flick och pojk kläde, men enligt mig så kvittar det helt om en flicka klär sig pojkigt eller en pojke klär sig flickigt. Det är möjligtvis att inte vara neutral för dig, men för mig är det att vara neutral. Sen att du tolkar inlägget ang barnkläder är också något som får stå för dig.
Lisa Vernersson

2013-12-09 @ 17:52:04
Postat av: catdogs

Esther passar verkligen i rosa!
Så vacker hon är!
Jag älskar rosa och klär ofta Siri i det!

2013-12-09 @ 21:02:32
URL: http://catdogs.wordpress.com
Postat av: Monica

Såå fin hon är!

2013-12-11 @ 14:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0