Världens längsta tisdag


Det har verkligen varit en onödigt lång dag. Uppe med tuppen med V som skulle iväg på förskolan. Natten bjöd kanske på tre timmars sömn så att gå och lägga sig igen efter förskolelämning var inte ett alternativ. Det blev afghanpromenad, soffhäng, film och för första gången på flera år.. Dataspel. Ni läser rätt, det är verkligen inte en sysselsättning jag brukar roa mig med. 

Därefter påbörjades middagsförberedelserna. Älggryta blev dagens projekt. Medan grytan puttrade tog jag tag i disken och sedan blev det julklapps inslagning. Därefter har klockan hunnit bli strax innan tre och då stundade ett BM. Besök. Baby är fixerad och redo. Så vi får väl se när den behagar entra världen. Kl 16 återvände jag till förskolan för att hämta damen och därefter rullade kvällens rutiner på i vanlig anda. Klockan är bara 20:00 och det känns som att jag upplever årets segaste dag! Uttråkad och less. Kl 21 ska jag skjutsa syster till tåget och därefter hoppas jag innerligt att sömnen ska infinna sig så att jag får sova lite mer än tre timmar.

En tråkig dag som bjuder på ett trist inlägg. 

Vi får höras mer sen!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag tycker då det låter som att du fått gjort mycket under dagen :) För mig är numera en aktivitet om dagen nämligen rätt mycket så allt det där som du gjorde hade nog gjort att min dag känts som "fullt upp", ha ha!

Men jag förstår ändå din känsla av att tiden går i snigelfart. Jag antar att ni också bara går och väntar och väntar på att det ska hända något i din kropp och på så vis blir det ju segt såklart, nästan oavsett vad man gör.

Själv försöker jag fundera på vad jag hitta på idag för att få tiden att gå. För någon vecka sedan sedan lyckades jag sova bort ett par timmar på förmiddagarna vilket var jätteskönt. Då blev inte mina dagar ensam hemma så långa. Men nu verkar det vara slut på den lyxen. Här om dagen var jag ju i stan vilket också gjorde att tiden verkligen gick, men sedan dess har jag fått så ont i bäckenet så tror faktiskt inte att jag klarar av att gå en heldag på stan igen, det går nog bli till nästa vecka i så fall.

Så ja, vad ska man göra? Det enda jag har bestämt idag är att jag ska ta en dusch, ha ha. Det tar dock knappast hela dagen så förhoppningsvis är det uppehåll utomhus idag så jag kan få en nypa frisk luft. Kanske springa (läs, vagga) i lite trappor också? ;)

Håll ut, även om väntan kan kännas oändlig. Snart har vi våra små juveler.
Kram

2013-12-04 @ 08:21:36
URL: http://smamirakel.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0