Afghan mössa


I takt med att din afghans päls växer så kommer det sakta gå upp för dig att du kommer behöva något som håller undan håret vid måltiderna. Dels för att undvika slitage av pälsen men även för att din afghan ska slippa få långa hårtoffsar i halsen.

Här hemma har jag i alla år använt mig av stickade tuber. Liknar väl mest en arm från en tjocktröja. Det har fungerat bra. Om det krisar fungerar det även med en avklippt långkalsong eller nylonstrumpa. Inte speciellt vackert men det fyller sin funktion.

Sen jag började virka har en del hundmönniskor velat att jag ska virka snoddar. Alltså en afghanmössa. Idag tog jag slag i sak och påbörjade något som i mitt huvud skulle bli snyggt. Nu vet jag inte riktigt vart det är påväg. Men jag ska jobba vidare på den imorgon.
Nedan följer några bilder på den väldigt halvfärdiga snodden. Men även en tålmodig Esther.


Kommentarer
Postat av: Nico

Hihi vad sött, tror du hon känner sig som en liten tjej? Eller tant? ;) för ett par veckor såg jag en sån söt variant på ugglemössa som jag tänkte visa dig men glömt bort. Sparade tyvärr inte bildlänken men jag lägger upp i min blogg så kan du kika där. Tänkte om du vill prova en tuff variant :) lycka till med slutspurten av skolan nu! Kram

Svar: Tack, sista tentan skrivs på fredag. Ska bli riktigt skönt!Haha skulle vilja säga att Esther är en Dam. Men nja, inte riktigt än. Hon liknar mer ett flamsigt barn ;)
Lisa Vernersson

2013-02-22 @ 09:17:30
URL: http://nicalion.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0