Bubblor kan vara en kraftkälla

 
Nu är jag i Jokkmokk. Har varit här ett par timmar redan. Kvällen är kommen och jag jobbar med ett grupparbete och funderar om jag ska orka öppna upp examensarbetet och börja beta av lite måsten. 
Hittade en intressant video på youtube, eller det kanske bara är jag som finner det intressant.
Men viste ni att då bubblor exploderar upp står en inre explosion alltså motsattsen till en explosion.
En kraftkälla! Faschinerande.
 
 
Tanken var att jag skulle hitta några förklarande videos på hur kavitation uppstår. Det var lättare sagt än gjort. Fastnade i bubbel världen och har nördat mig igenom x antal videos som beskriver förloppet då bubblor exploderar. Videon ovan visar hur bubblan utvecklas i explosionen. Jag tycker det är fränt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0