Investering

 
Idag har jag slagit på stort. Investerat i sådant som jag borde gjort för flera år sedan. En ny rakapparat till hundarna är införskaffad. 
 
 
Efter många övervägande hit och tillbaka om jag skulle köpa ett säkert kort som Oster som jag vet fungerar eller prova ett annat märke beslutade jag mig ändå för att kasta Oster i soptunnan. Oster är tung, klumpig och skäret blir otroligt varmt. Förutom detta så lever den även om. Men Oster verkar kunna ta sig igenom alla pälsar, mjuka som sträva. korta som långa. Oster fungerar på allt. Men jag valde bort det allternativet för en Andis. Andis ska tydligen vara likvärdig med Oster, fast med en bättre kylning och tystlåten. Vi får väl se om den är så bra som dom säger, tycker det alltid är lika nervöst att köpa onödigt dyra saker då man inte provat dem själv. Tur det finns ångersrätt och garantier. Men jag tror ändå det här blev ett bra köp som kommer användas flitigt. Åtminstone på Rasmus. Esther sparar jag försiktigt, är rädd för att jag kommer bli bekväm i samma takt som allt grus börjas dras in igen. Grus, lera, regn, kvistar, blad allt möjligt som kan fastna i en yvig afghan päls. Förutom bekvämligheten så är det även den där ryggen som kan tänkas börja spöka igen nu då borsten och hundbad blir en vardag igen. Så då Andisen klickades hem drömde jag mig bort bland olika golvfönar. Man sparar tid, det går fort och man kan ha båda händerna fria. Om Esther blir långhårig så måste jag sparka mig själv i arslet och läga ut pengarna på en golvfön. Jag skulle inte bara spara tid utan även förslitningar på min egna kropp. Men 3000-5000 för en golvfön känns. Men visst borde jag kunna önska miig en sådan i 25 års present :P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annalill

Vi kör ju en del Andis med osterskär på jobbet, tycker att de är helt okej. De slits ju rätt hårt så med tanke på de tycker jag att dom gör ett bra jobb. Tror du har gjort ett jättebra köp! Å ja kan definitivt tänka mig att slänga in en slant till en blivande födelsedagsfön ^^

2013-02-27 @ 19:29:55
Postat av: Fanny

Kolla på 4dogs.se, där har de bra och lite billigare fönar, ångrar inte en sekund att jag köpte min! :)

Ska införskaffa en andis inom en förhoppningsvis snar framtid! :)

Svar: Tack Fanny, de hade rätt så bra priser på fönar. Har sparat länken inför ett kommande köp. Idag kom Andisen, ska hoppas den duger ^^
Lisa Vernersson

2013-03-02 @ 22:08:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0