Jag lovade bilder

 
Men jag måste erkänna att jag brast i min uppgift att visa Jokkmokk under marknadsdagar.
Men det lilla jag fotade får ni se här. De fösta bilderna är från renracet. En aktivitet där man åker liggandes på en kälke efter en ren som ska springa en bana. Det var två renar på banan och den snabbaste gick vidare till en final. Vad jag egentligen tyckte om arrangemanget tänker jag inte utveckla. Men om jag hade renar skulle inte jag låta dem vara med i denna aktivitet. Hur som så blev det inte så mycket mer bilder än en miljard på renar och sen några enstaka på lite folk på marknaden. Varannan man mötte bar någon form av pälsmössa eller pälskappa. Här verkar det tydligen vara mordärnt med pälskläder i alla möjliga utformanden. Men jag är ganska säker på att de frös minst av oss alla. För temperaturen smög sig ner till minus tretti. Kallt men fint ute. 
 
Jo men just, jag och mamma åkte hundspann också. Det bet i kinderna och en stor eloge till han som ägde hundarna. Våra näsor dog efter ett varv, hur många varv har inte han åkt under marknadsdagarna..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0