Reläskydd

 
Några symbolers betydelse för reläskydd:
 
Reläskydd med ingång för blockeringssignal
Överströmsskydd tre faser
Urfasfallsskydd
Skydd för överslag till jord
Underspänningsskydd med inställningsområde 50 till 80V och 130% av återgångsförhållande
Varvkortslutningsskydd
Fasbromsningsskydd
Fasbrottsskydd
Fungerar när de karakteristiska storheten är större än inställt värde
Fasvinkel
Fördröjd funktion
Rotationsfrekvens
Impedans
Aktiv effekt
Reaktiv effekt
Effektderivata
Överton
Underton
 
 
Ungefär så ser min kväll ut. Efter att skolan klantat till det med schemat så blev inte alls min dag så som jag hade planerat. Istället för att njuta av kvällen så sitter jag begravd i reläkunskapen och försöker memorera en miljard olika symboler med olika betydelser. Att memorera symboler må väl vara. Men Ikväll verkar jag ha störst problen med att memorera för och nackdelar med samlingsskeneskydd samt att rabbla upp fem för och nackdelar med numreriska skydd. På fredag är det tenta, på fredag är det hemdag.
 

Vi hörs!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0