Den tjugoförsta Januari tvåtusentretton

 
Idag fyller en kär vän 25. Tjugofem jordsnurr, 9125 dagar plus minus mer eller mindre. 
En kär vän som som jag har delat mycket med. sorg, lycka, kärlek, vänskap, bråk och stormer. 
Vi har upplevt en hel del tillsammans, mer då än nu. Men ändå har våra liv kantats av varandra.
På ett sätt är det tråkigt att vi inte umgås idag som då. Men vi har båda vuxit. Vilket har lett till att vi valt olika vägar.
 
Idag fyller min fru tjugofem. Ninni, Christophers lillasyster fyller hälften till femtio. Sådär ungefär ett halvår före mig. 
 

Grattis Ninni! Min fru, Christophers syster!

 
Annars mina vänner har helgen snurrat förbi. Snabbt var den här och lika fort säger vi hejdå och välkommnar en ny vecka, start, väntan en ny början. Vi välkommnar så mycket. Helgen som kom och gick har jag väntat på med känslor fyllda av obeskrivlig lycka. En lycka som byttes mot ångest och sorg. 
Lyckligtvis sprang helgen förbi. Vi aktiverade oss med oräkneliga rolligheter. Njöt av tillvaron och luffade runt. Jag, Christopher, Vilhelmina och Afghanerna. Julen städades bort och jag fick nöjet att pryda vårt hem med julklappar som väntade på att julen skulle plockas bort så dessa kunnde pryda. Nu lyser små ljus här och var och tillvaron känns faktiskt trots allt helt okej. Januari är snart över. Nu behöver vi inte vänta på Januari längre. Vi packar ned Januari långt ned i en vrå längst bak i sinnet. Vi packar inte upp igen. Nu väntar vi och längtar.
 
 

 

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ååååh fina! <3 Tack kära du! :)

2013-02-04 @ 10:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0