Godnatt

Mina vänner nu avslutar jag början av veckan. Med ett leende kryper jag ned under täcket. Snart är jag hemma på riktigt. Snart är detta rännande fram och tillbaka över.

Jag kan nog inte uttrycka hur bra det känns i ord. Jag längtar hem. Längtar efter att jobba och tjäna pengar. Längtar efter den där vardagslunken. Att vara hemma med min familj! Att vakna upp med den bästa varje morgon. Att få och ge en morgonpuss på kinden.

Ikväll har jag hemlängtan. Om några ynka veckor är det här över. Om några månader kanske jag får lön och tjänar mer pengar än vad jag någonsin har gjort i hela mitt liv. Jag kanske inte kommer behöva vända på varje krona. Fundera hur månaden ska gå ihop. För mig känns det så främmande, overkligt. I mitt huvud kommer det aldrig hända. Jag kommer alltid vara en låginkomsttagare. En djurskötare som älskar sitt yrke men tjänar minimum. Då jag tänker på mig själv känns det som att det är det jag kommer falla tillbaka till. Egentligen mest för att den nya dörren känns främmande.

Det kan bli ett spännande år på många plan. Tänker inte påstå att 2013 kommer bli mitt år. Men spännande det är jag övertygad om.

Godnatt mina vänner, vi hörs imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0